ادرس جدید

این وبلاگ منتقل شده

شما میتوانید از این به بعد به این ادرس مراجعه کنید

www.chetair2.blogspot.com

۱۳۸۹ آبان ۲۸, جمعه

محبوب ترین و برترین مستند حیات وحش BBC با زیر نویس فارسی - BBC Life

محبوب ترین و برترین مستند حیات وحش BBC با زیر نویس فارسی - BBC Life

http://img.vatandownload.com/img/bbv/cover-bbss.jpg
محبوب ترین و برترین مستند حیات وحش BBC با زیر نویس فارسی
دانلود  رایگان 
شاید پست امروز وطن دانلود یکی از برترین پست های ارسال شده سایت وطن دانلود از ابتدای فعالیت خود باشد . مستند BBC Life  که بدون شک بهترین مستند منتشر شده ی شبکه BBC درباره ی حیات وحش میباشد را حتما مشاهده کرده اید . این مجموعه مستند تا کنون 6 بار مفتخر به کسب جایزه Emmy ، که یک جایزه امریکایی برای تولیدات تلویزیونی است، که عموماً به عنوان معادل اسکار برای تلویزیون دانسته می‌شود، شده است. Life با کسب امتیاز 9.3 از 10 در رده بندی IMDB، قرار دارد.
با تماشای این مجموعه ی با تمام وجود عظمت خلقت خداوند را درک کنید.
در سال ۲۰۰۹ پس از ۴ سال تلاش بی وقفه ی مستند سازان BBC ، پرخرج‌ ترین مجموعه مستند حیات وحش با بودجه‌ای حدود ١٠ میلیون پوند با نام Life - حیات، تقدیم به طرفداران مجموعه های مستند شد و از شبکه های BBC:One و BBC:HD پخش گردید.
این مجموعه با شکوه نگاهی کلی به استراتژی‌ها و تلاش‌های جانداران در تنازع برای بقا دارد. تلاش برای شکار کردن و شکار نشدن، تصاویری بسیار مهیج و زیبا از صحنه های شکار جانداران، جنگیدن برای زنده ماندن در شرایطی طاقت فرسا، تلاشی که چارلز داروین از آن به عنوان مبارزه برای وجود نام می برد. در این مجموعه نیز از تکنولوژی بسیار پیشرفته فیلمبرداری استفاده شده است که برای اولین بار در Planet Earth به کارگیری شده بود، علاوه بر این در این مجموعه از تکنیک های منحصر به فردی استفاده شد تا تصاویری متفاوت و بسیار واقعی را به مخاطب خود نشان دهند . تکنیک هایی مثل فیلمبرداری ثابت با هلیکوپتر، حس پرواز در کنار پروانه ها و کارهایی که اجازه می داد تا در کنار جانورانی از جمله گوزن شمالی به فیلمبرداری از آنها بپردازند و به نوعی جزئی از محیط جانوران شوند. در این مجموعه از دوربین های پر قدرتی که امکان تصویر برداری تا ۸۰۰۰ فریم در ثانیه را دارند، استفاده شده است که این قابلیت نیز در شکار صحنه های جذاب شکار که تا کنون دیده نشده اند خیلی مفید و موثر بود.
گوینده این مستند David Attenborough یکی از شناخته شده ترین گویندگان و طبیعت شناسان جهان می باشد و لقب Sir را نیز دریافت کرده است.
این مستند از 10 اپیزود (قسمت):
1. چالش های زندگی / Challenges of Life
2. خزندگان و دوزیستان / Reptiles and Amphibians
3. پستانداران / Mammals
4. ماهیان / Fish
5. پرندگان / Birds
6. موجوداتی از اعماق / Creatures of the Deep
7. شکار و شکارچیان / Hunters and Hunted
8. حشرات / Insects
9. گیاهان / Plants
10. پستانداران نخستین / Primates

تشکیل شده است و به بررسی حیات، گونه های مختلف موجودات زنده روی زمین می پردازد و تصاویری شگفت انگیز از حیات وحش را ارائه می کند که هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.


تصاویری از این مستند (برای مشاهده در اندازه بزرگ روی عکس ها کلیک نمایید)

توضیحات هر اپیزود به صورت تفضیلی:

- چالش های زندگی (Challenges of Life):
این قسمت یک دید کلی درباره آنچه که در 9 قسمت بعدی قرار است به آنها پرداخته شود، به شما می دهد و با حرکت دلفین ها در خلیج کالیفرنیا آغاز می شود، آن ها به شکل خارق العاده ای آب را گل آلود می کنند و استادانه در مسیری b شکل از آب گل آلود ماهی می گیرند؛ چیتا هایی که به شکار شتر مرغ می پردازند و ...
وطن دانلود - بزرگترین سایت دانلود فارسی زبان
دانلود با لینک مستقیم قسمت  اول مستند BBC Life : 
 

- خزندگان و دوزیستان (Reptiles and Amphibians):
خزندگان اولین جانورانی هستند که توانسته‌اند زندگی در خشکی را بطور کامل تحمل نمایند. سطح بدنشان از پوست خشک و شاخی پوشیده شده است. آنها ممکن است خیلی ابتدایی و اولیه به نظر بیایند اما همچنان در حال سیر تکاملی خود هستند. در این قسمت جانوارانی از این تیره را مشاهده می کنیم که تاکنون کمتر به آنها پرداخته شده است. از جمله اژدهای کومودو، وزغ های غول پیکر و انواع سوسمار، رتیل ها، مارها و ...
اژدهای کومودو بزرگترین مارمولک روی زمین است ،خزنده‌ای با طول ۳ متر و وزنی بیش از ۱۳۶ کیلوگرم ! که قادر به شکار حیوانات بزرگی مانند آهو و گراز، گاومیش و حتی انسان است. در هر وعده غذایی میتواند تا ۸۰ درصد وزن خود تغذیه کند! جانورانی که بتوانند پس از گاز گرفته شدن از چنگ این درنده بگریزند، نهایتا تا یک روز زنده می مانند. بزاق این جانور حاوی ۵۰ نوع باکتری سمی است که وارد خون طعمه شده و در مدت ۲۴ ساعت او را از پای در می‌آورد. در همین مدت است که اژدهای کومودو به آرامی و با کمک حس بویایی خود حتی کیلومترها در تعقیب بوی جسد، به شکار خود دست می‌یابد.
وطن دانلود - بزرگترین سایت دانلود فارسی زبان
دانلود با لینک مستقیم قسمت دوم مستند BBC Life :  
 
 
- پستانداران (Mammals):
پستانداران موفقترین گروه جانوران در سیاره ما به شمار می آیند، باهوش، خون گرم و دارای بنیان خانواده قوی تر نسبت به دیگر گونه ها، این مجموعه به شناساندن پستانداران گوناگونی می پردازد که به معرفی تعدادی از آنها می پردازیم:
کوآتی، فیل های آفریقایی، شیر ها، کفتار، خفاش، گوزن شمالی
اسب آبی یک جانور پستاندار گیاه خوار ساکن آفریقا می‌باشد. با آنکه چاق و سنگین هستند و در ضمن پاهای کوتاهی نیز دارند اما به راحتی می‌توانند از یک انسان پیشی بگیرند. اسب های آبی می‌توانند با سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت در مدت زمان کوتاهی از یک دونده المپیکی سبقت بگیرند. اسب آبی آفریقایی از حیوانات خطرناک و تهاجمی به حساب می‌آیند و در صورتی که انسان به ایشان نزدیک شود به انسان حمله می‌کنند و مرگ آورند.
 

 
وطن دانلود - بزرگترین سایت دانلود فارسی زبان

 
دانلود با لینک مستقیم قسمت  سوم مستند BBC Life :   
 

- ماهیان (Fish):
متنوع ترین گروه از مهره داران که در رودخانه ها، دریاچه ها و دریاها و اقیانوس های جهان زندگی می کنند. در این مجموعه با کمک تکنولوژی دوربین های پیشرفته، حرکات و رفتار ماهی های بسیار سریع از جمله شمشیر ماهی و ماهی پرنده به صورت حرکت آهسته نمایش داده می شود. دلقک ‌ماهی که یکی از گونه‌های ماهی است و در شقایق دریایی زندگی می کند. در حدود بیست و هشت گونه از آن ‌ها شناسایی شده‌است. این گونه از ماهی ها در آب های شور زندگی می‌کنند.
وطن دانلود - بزرگترین سایت دانلود فارسی زبان
دانلود با لینک مستقیم قسمت  چهارم مستند BBC Life :   
 

- پرندگان (Birds):
پرندگان مهره داران خون گرمی هستند که بال، پر و یک منقار دارند، دندان ندارند، اسکلتی دارند که در آن استخوان های زیادی با هم ترکیب شده است. پرندگانی که پرواز می کنند استخوان های قوی، کم وزن و ماهیچه های قدرتمند برای پرواز دارند، در این مجموعه پرواز حیرت آور مرغ مگس خوار که بال های خود را با سرعت بسیار زیاد به هم می زند به صورت آهسته به نمایش در می آید.
وطن دانلود - بزرگترین سایت دانلود فارسی زبان
دانلود با لینک مستقیم قسمت پنجم مستند BBC Life :
 

- موجوداتی از اعماق (Creatures of the Deep):
انواع موجودات فاقد ستون فقرات را می توان در اعماق اقیانوس یافت، موجوداتی که بررسی حیات آنها شگفتی های بی شماری را در بر دارد.
پو ماهی، این سپر ماهیان دارای ۲ خار بر روی دم شلاقی شکل خود هستند که حاوی سم است. درجلوی سر این خانواده از الحاق باله سینه‌ای خرطومی به شکل مثلث ایجاد شده. بینی و پنج شکاف آبششی در زیر سر قرار دارد. اعضای این خانواده فاقد باله‌های پشتی ومخرجی هستند. اعضای این خانواده دارای سنگدان هستند. تولید مثل در این خانواده از نوع زنده‌زای بدون جفت یا زنده تخم گذار است.
وطن دانلود - بزرگترین سایت دانلود فارسی زبان
دانلود با لینک مستقیم قسمت ششم مستند BBC Life :
 

- شکار و شکارچیان (Hunters and Hunted):
این قسمت به بیان استراتژی های گوناگون پستانداران برای شکار و تعقیب و گریز برای شکار کردن و تلاش برای زنده ماندن می پردازد. سه چیتا که با یکدیگر برادرند گروهی را تشکیل داده اند تا با کمک یکدیگر شتر مرغی را که به تنهائی نمی توانند شکار کنند با هم شکار کنند.
وطن دانلود - بزرگترین سایت دانلود فارسی زبان
دانلود با لینک مستقیم قسمت  هفتم مستند BBC Life :
 

- حشرات (Insects):
قسمت بعدی از این مجموعه وارد دنیای اعجاب انگیز حشرات می شود. فراوان ترین موجودات روی زمین هستند؛ حشرات را می توان بزرگترین گروه از بند پایان دانست که تا کنون حدود یک میلیون گونه از آنها کشف شده است و روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود. حشرات یا شش پایان ساکن خشکی هستند و بعضی بطور ثانویه آبزی شده‌اند. سر ۶ قطعه وسینه ۳ قطعه است که معمولا دارای ۳ جفت پا و دو جفت بال است. شکم اصولا ۱۱ قطعه بدون زواید حرکتی دارد. چشمها مرکب و ساده‌اند.
 
وطن دانلود - بزرگترین سایت دانلود فارسی زبان
دانلود با لینک مستقیم قسمت  هشتم مستند BBC Life :
 

- گیاهان (Plants):
گیاهان نقش بسیار ارزنده ای در حیات سیاره ما دارند و چرخه زندگی در زمین را کامل می کنند، دانه و گرده این دسته از جانداران به شیوه ای مختلف و متنوعی گسترش می یابد، این بخش به نمایش گونه های مختلف این جانداران می پردازد.
درخت خون اژدها درختی است بومی جزایر سقطری یمن. این نام را به خاطر شیره سرخ‌رنگی که از آن می‌تراود به آن داده‌اند. این درخت قطره‌های باران را از راه تنه‌های ریشه‌مانند هوایی خود به سوی ساقه اصلی هدایت می‌کند و با شکل چترمانند خود از تبخیر سریع در پیرامون ریشه‌ها خود جلوگیری می‌کند. درخت خون اژدها در ماه فوریه گل می‌دهد و تا شکفتن کامل گل آن پنج ماه به‌درازا می‌کشد.
وطن دانلود - بزرگترین سایت دانلود فارسی زبان
دانلود با لینک مستقیم قسمت  نهم مستند BBC Life :


- پستانداران نخستین (Primates):
در شجره نامه بزرگ موجودات زنده، ما و شامپانزه ها حدود شش میلیون سال پیش راه های خود را جدا کردیم، اما آن ها نزدیک ترین خویشاوندان زنده ما باقی ماندند. همانند ما انسان ها شامپانزه ها می توانند بسیار مهربان باشند، آن ها دلسوز نیز هستند. سهم کردن، آزمایش کردن، انتقال فکر، برنامه ریزی، هوش، آموزش دادن و آموختن رفتارهای مشخصه پستانداران نخستین است.
این بخش به معرفی و بررسی گونه های مختلف پستانداران نخستین، هوش و ابتکار آن ها برای یافتن غذا، زندگی دسته جمعی و همبستگی آن ها به یکدیگر می پردازد.
وطن دانلود - بزرگترین سایت دانلود فارسی زبان


دانلود با لینک مستقیم قسمت  دهم مستند BBC Life :


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر